Förskola & heltidsjobb!

Min psykiska hälsa var inte på topp när det var dags att skola in mina två älskling. Nog var det tuffast med Lexi för hon förstod mer.. att jag gick hem igen med Ludde. Fast jag berättade att han också skulle börja och jag sen skulle börja och så fortsatte det och så var det hans tur och mamma hjärtat gjorde sååå ont!  Det tog 4 veckor att skola in han och jag var väldigt trött psykiskt när jag skulle börja mitt nya jobb. Som jag fick en chock av att möta en sån rörig barngrupp med vikarier och ny personal men då tände det till i mig, den där glöden jag saknat! Jag blev effektiv, kreativ och reflekterande igen. Jag blev lycklig på ett annat sätt. Jag fick utlopp av mitt behov och jag längtade efter barnen och njöt av deras närvaro! Så vi kämpar vi på i våran nya vardag av samarbete i hemmet, hämtningar och lämningar osv! Det går bra för barnen på förskolan och båda trivs men lämningarna är jobbiga fortfarande, i lite konflikter med rektorn fick känslorna att svämma över idag. Det är svårt att släppa kontrollen dels för att jag är mamma men också för att jag är
Förskollärare och vill att mina barn ska ha det bästa möjliga. Vi kämpar på och idag köpte vi mat och jag unnar mig ett par glas vin i min ensamhet när alla sover. Jag mår bättre nu och kan nästan längta efter barnen ska bli sjuka så vi får vara hemma och mysa. Det kommer jag nog få äta upp men jag ammar fortfarande och försöker njuta av den sista bebistiden som är för snart är det slut❤️ men jag är så tacksam för min ferietjänst!!  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Allmänt | |
Upp