Augusti

Ludvig 11 månader 

Idag tog du dina första steg! 5 steg! Så otroligt duktig, framåt, envis och busig. Det lyser bus i dina ögon och du älskar att utforska allt. Du stoppar precis allt i munnen just nu. Allt ska smakas på, kastas och bankas med. Du har fått din åttonde tand. En förkylning med feber efter att ha varit med syrran på förskolan och smakat på alla  leksaker. Du kryper snabbt som tusan och du förälder klättra på allt. Du älskar kylen, frysen och diskmaskinen och att duscha! Du har sån stark vilja och blir otroligt ledsen när du inte får som du vill. Du älskar närhet, gos och bli buren i bärselet fortfarande. Att åka vagn börjar du acceptera kortare stunder när du är på humör och du har fått tydligare rutiner nu när du sover 2 gånger om dagen.  Du lever gärna fortfarande på 100% amning men vi försöker öka mat intaget så du kan börja på förskolan nästa månad. Men jag ska fortsätta amma när jag kan. För det trivs vi med, både du och jag❤️ vi samsover sjävklart fortfarande.


Lexi. Du har börjat förskolan i veckan och du tycker det är spännande med andra barn. Men jag vet att du allra helst vill att jag alltid är i närheten. Du pratar så otroligt bra men är blyg för andra. Det har tid innan du öppnar upp dig och vågar ta för dig. Dina känslor exploderar ofta och du vill vara mig nära hela tiden. Du vill ha allt på ditt sätt och gillar inte förändringar. Du är försiktig och växer så mycket för varje dag. Du har så mycket humor, vågar prova nya saker. Du är väldigt på din lillebror med slag och sparkar. Du tycker han förstör mycket. Han gör inte som du anser och det är en utmaning för dig. Men vi hjälps åt. Vi försöker komma överens, mötas , lära oss hur vi behandlar varandra. Du tar också hand om honom, hämtar leksaker försöker förhandla med han och oss. Du vet vad du vill och du är smart och får ofta som du vill. Du sprider så mycket glädje och det absolut bästa du vet är att gosa med mina tuttar och det gör vi, varje dag, flera gånger om dagen. Jag försöker ge så mycket närhet jag kan. För jag älskar det också ❤️ du har det kämpigt med att börja på förskolan igen och vi tar det sakta. Du har du också blivit förkyld med feber och jag ser fram emot mera gos och mys och att vara tillsammans för det är det jag också vill ❤️ 

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Ikväll sov du hos mormor och morfar❤️
(null)

Allmänt | |
Upp