Sluta amma

Igår bestämde jag mig. Jag har tänk på saken i någon vecka, att sluta amma. Men Lexi har varit så förkyld och sen var det födelsedag och kalas för henne. Men när det var över så kände jag att det börja bli dags att sluta amma eftersom jag ska börja jobba heltid. Så igår mitt på dagen när jag pratade med grannen  som nyss slutat amma så bestämde jag mig att jag slutar nu. Jag ammade inte mer då. Jag tycker det lite jobbigt att jag inte fick amma en sista gång och säga hejdå till det men vi har ammat så mycket så samtidigt känner jag mig färdig. På kvällen gick jag till mamma och tog en glas vin och grät lite till baencancergalan. Tobbe lyckades på en timme lägga Lexi och sen kom jag hem och tog över. Hon vaknade igen vid halv 1 och jag försökte få henne att somna om, provade bärsele flera gånger och sjöng och vaggade henne. Tillslut somnade hon. Vaknade igen 04 och nynnade och hon somnade igen❤️ sen vaknade vi 06.30 och då gick vi upp och åt frukost. Så det gick bra! Sen åkte vi till öppna förskolan och Lexi somnade på
Vägen dit och sov ute i vagnen hela tiden😅 men det var skönt för mig att sitta och prata i lugn och ro. Sen åkte vi till kajen och åt lunch med jenna och sen hem. Jag har så
Ont i ena bröstet och det känns som
Det ska sprängas. Jag sprängs av ångest och hormoner och jag har så ont i magen och mår illa. Försöker duscha och massera. Nu har jag lämnat Lexi en stund hos Mamma så Ska jag vila❤️ herregud vad jobbigt det känns, hoppas det känns bra snart ❤️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Allmänt | |
Upp